דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ככל שהמודרניות מחלחלת - כך הרומנטיקה נעלמת 

מאת    [ 12/07/2010 ]

מילים במאמר: 788   [ נצפה 2315 פעמים ]

ככל שהמודרניות מחלחלת - כך הרומנטיקה נעלמת / מאת יואב ברנזון

 

 

פמיניזם ושיוויון לנשים

 

מאז שנות ה-60 של המאה הקודמת הולך ותופס תאוצה התהליך הפמיניסטי - שעיקרו: העצמת נשים, שיוויון בין נשים וגברים והפיכת ההבדלים בין נשים לגברים לזניחים.

 

התהליך הזה אינו ניתן לעצירה, הוא עוצמתי ביותר והוא הצליח מעל ומעבר לכל דימיון. המשמעות היא שכיום, נשים הן בעלות זכויות שוות לגברים בכל תחום ונושא אפשריים.

 

  

 

תפקידו של הגבר הישן כבר אינו ברור

 

עליית כוחן של הנשים באה יחד עם ריסון כוחם של הגברים והחלשתם. אם בעבר, גברים נהנו משלטון מלא והנשים לא איימו כלל על מעמדם - הרי שכיום גברים נמצאים בתחרות קשה עם נשים על מקורות הכוח בעולם. הגבר הישן ידע מצד אחד שהוא השולט ובעל הכוח, אבל מצד שני בתור "החזק" והשולט היה עליו למלא מספר רב של תפקידים מסורתיים הכרחיים, ובהם לחזר אחרי אישה, לגונן עליה, לפרנס אותה, להתייחס אליה כאל חלשה ולוותר לה בגלל שהיא חלשה.

 

ההצלחה האדירה שנשים קצרו במהלך החמישים השנים האחרונות שינתה את מאזן הכוחות המסורתי בין גברים ונשים. היא העצימה נשים והחלישה גברים, כך שכיום, תפקידו של הגבר הישן אינו ברור עוד. וכך קורה, שהגבר "הישן" ו"הפרימיטיבי" אשר חונך לגונן על נשים ולהתייחס אליהן כשבריריות וחלשות ממנו מתקשה לתפקד במצב המודרני, משום שנשים אינן חלשות עוד, הן אינן זקוקות להגנה כי הן עצמאיות, הן מפרנסות מצויין, הן אינן זקוקות בהכרח לגברים כי הן מסוגלות להביא ילדים גם לבד, הן בעצמן מחזרות אחרי גברים ולעיתים קרובות דווקא הן אלה שמתייחסות לגברים כאל "חלשים", מוגבלים וחסרי הבנה רגשית.

 

 

 

הגבר החדש הוא גבר שיוויוני

  

וכך, במקביל למהפכה הפמיניסטית התחוללה בשקט בשקט מהפכה מאצ'ואיסטית משמעותית לא פחות: גברים התחילו להתייחס לנשים בצורה שיווניות ולא כאל נחותות וחלשות מהם, הם הפסיקו לגונן על נשים והתחילו להיות מאויימים מהן, הם הפסיקו לחזר אחרי נשים או לפרנס אותן בצורה מלאה והתחילו לדרוש מהן השתתפות מלאה בכלכלה הזוגית, הם התחילו לגונן על עצמם מפני כוחן העולה של נשים באמצעות הסכמי ממון ובאמצעים משפטיים נוספים והם צמצמו בצורה דרסטית את גילויי הרומנטיקה שלהם כלפי נשים. 

 

בעולם של שיוויון בין המינים - הרומנטיקה הולכת ונעלמת משום שרומנטיקה מבוססת בעיקרה על פערים והבדלים בין גברים ונשים ולא על שיוויון וזהות ביניהם. בעולם שהוא עולם של יוניסקס (מין אחד משותף) שבו כולם דומים ואין הבדלים בין גברים ונשים - המקום של הרומנטיקה, הסופנטניות והאביריות "הגברית" נתפס כמיושן, לא מעודכן ולא מתאים למציאות.  

 

 

  

הרומנטיקה נדחקת לצד - הפונקציונליות ושיוויון המינים תופסים את מרכז הבמה

 

העולם המודרני בו אנו חיים הופך לעולם מכני, פונקציונלי והייטקי מיום ליום. המציאות הצינית והריאליסטית הזאת דוחקת את הטבעי, האוטנטי והרומנטי ושמה במקומם את הצד המפוכח, החומרני והמלאכותי.

 

בעוד שיוויון המינים, הציניות והכוח הנשי תופסים את מרכז הבמה - הרומנטיקה, הגבר "הגברי" והמחווה האבירית הולכים ונעלמים מהיחסים הזוגיים. לצד הירידה החדה ברמת הנאיביות הזוגית ישנה התחזקות עצומה חדה של הגישה העסקית והעניינית לזוגיות, מתן דגש רב על השיקולים החומרניים והפיכת הזוגיות לסוג של "עסק".

  

 

וטיפ לסיום: רומנטיקה היא אחד הסממנים של העולם הישן. העולם החדש הוא עולם שונה, והרומנטיקה אינה אחד המאפיינים שלו. בעולם החדש של שיוויון בין המינים וציניות סדרתית - הרומנטיקה, האביריות והחיזור הג'נטלמני - הולכים ונעלמים. זו הסיבה מדוע יותר אנשים מתגרשים, בוגדים אחד בשני ורואים בזוגיות עסקה של נוחיות וכלכלה ולא תוצר של אהבה ושל רומנטיקה.

 

 

 

יואב ברנזון הוא מטפל אישי, יועץ זוגי ומנטור עסקי. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-20 השנים האחרונות. הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים - שיטה ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים. הוא כתב 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. הוא פרסם למעלה מ-1,800 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה. הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב